Thursday, November 13, 2008

..azam cuti..

hehe tau memang agak poyo untuk aku berazam segala macam..
sbb aku sendre tau mmg susah tuk aku laksanakan azam aku tuh..
tapi takpe..
akan ku cuba sehabes baek..
cuti kali ni agak lama dpd selalunye..
sbb uia mmg selalu kedekut cuti..
cuti final before ni 2-3 weeks je tak silap aku..
but this time..
5 weeks...
memang seronok sbb macam2 plan telah dirancang..
(x saba..hope jadi)
tapi in the mean time ada keja lain gak kt u..
in the mean time juga time cuti2 ni biaselah..
jadi supir tak bergaji la aku jawabnye kepada adek beradik aku yg belom cukup umur tuk amek lesen tapi suka bergerak ke sana ke sini,
selain menjadi supir kepada maid yg nak pegi dan balik pasar,
dan atas dasar ingin mengisi masa lapang masa cuti ni terwujudlah blog saya ini..
(sebenarnya before ni sbb nak isi masa lapang pnah gak wt blog kt fs.tapi lama gile tak update:2005-2008..hopefully this time tak jadi mcm tu)
cuti ni juga nampaknya aku kena hidup lebih berdikari..
sbbnya parents pegi menunaikan rukun Islam yang ke-5..
(waa party!!!)
hehe takdelah...
nenek tetap ada menjadi pengganti ibu n ayah..
jgn risau..
nenekku seorang yg tabah menjaga kitorang..
(ke sebenarnya kitorang yg tabah mendegar leteran nenek?)
nampaknye tajuk entry yang diberikan masih takda kaitan dgn apa yang diceritakan di sini..
baiklah..(sambil menghela nafas panjang)
(sambil mengangkat tangan mcm ikrar)..
bahawa saya,sesungguhnya..(knape poyo sgt?)
ok2..cut the crap..
azam cuti ni actually nak menjadi seorang morning person..
(tolong jgn gelak ye bt sape yg phm)
today,nampaknye dah berjaya..
buktinya aku tgh mengarang post ni di awal pagi..
awal pagi saya bukan lagi awal pagi pukul10-12 ye..
tapi awal pagi kul 7-8 camtu..
(means tak tido balek pas subuh)
so kesimpulannya kalau nak bgn awal pagi camtu..
kena tido awal..
dah takleh jadi burung hantu mahupun kelawar..


owl yang menyerupai kucing

banyak sebenarnya kelebihan kalau bangun awal ni..
antaranya:
-dapat makan breakfast dengan satu hidangan yg lengkap..kalau bgn lmbat kite mst kecewa dgn hidangan nasi lemak tanpa ikan bilis sbb dah habes kena ratah..atau air nescafe yang sedap yang hanya tinggal serbuk..(serbuk ke?ke serdak)
ayat yang selalu kedengaran dari ibu kalau makanan dah habes.."hah tula..sape suruh bgn lambat..kan dah rugi.."
ok fine..terima jelah..
-boleh tgk the pingu show..kalau dulu pagi2 ada ninja boy tapi sbb dah asik bgn lmbat tatau la cite tu wujud lagi ke tak kt tv skng..
-boleh jogging sambil menghirup udara pagi yang segar dan membiarkan kulit muka ditembusi cahaya matahari pagi yang kaya dgn vitamin D...tapi setakat ni kalau kt umah tak penah lgi jogging kt tmn pagi2 tpi ptg2 penahla..
-boleh hidup time siang dgn lebih lama..means lebih byk aktiviti boleh buat berbanding pada waktu malam yg terbatas..

ok lah...
semoga azam saya bukanlah setakat melepaskan batok di tangga..
(ya setelah membuat research ejaan sebenar batuk dlm peribahasa ini adalah batok dan ia bukanlah membawa maksud batuk ehek2 tu..maksud aku batuk yg menyakitkan tu..batok means lain..tapi telah ditukar ejaan batok menjadi batuk yang kini aku rasa peribahasa tu doesnt make sense..walaupon peribahasa mmg pelik2 bahasanya..tak caya tnya karam singh walia..)
ibu mesti bangga ni kalau tau aku selitkan peribahasa kat ayat2 aku huhu..
ok lah..(kali kedua)
enuff for now..
OUT!

No comments: