Sunday, December 28, 2008

resolusi hati

azam aku masa cuti konon nak jadi morning person memang siak2
aku tetap bangun lambat walaupon tido awal
aku dah agak sikit
aku memang tak boleh nak berazam azam sangat
sebab selalunya kalau bagitau azam aku secara terang terangan mesti tak dapat nak realizekan
kena azam sorang2 dalam hati je sebenarnya

macam kau bakal dapat seorang suami yang hensem seperti joni dep
tapi kalau kau kecoh satu malaya yang bakal suami kau iras iras kapten jack sparrow
pasti impian untuk menjadi seperti kiera knightly akan hancur berkecai
sebaliknya kau hanya jadi calypso



tengok ni..hensem sangat



(aku tak pasti analogi aku antara azam dalam hati dengan suami hensem macam joni dep ni kena ke tak sebab aku terbawa2 cerita pirates yang aku tengah tengok kat tv sekarang)

kira macam niat semayang juga la
kan dalam hati je
lainla dolu dolu masa kecil kecil masa nak belajar semayang pertama kali
niat mesti nak kuat kuat supaya kalau tersalah sebut waktu
orang sekeliling yang dengar boleh tolong betolkan

tetiba teringat waktu wan kecil kecil
lepas semayang suruh dia baca doa
dia pegi baca doa makan
HAHA

tetiba teringat lagi
waktu kecil kecil (kenapa perlu kecil)
aku n mamal semayang berimamkan balong
balong kentut
mamal gelak
aku yang bajet semayang sah
rupa rupanya rambut terkeluar
bodo semua tak sah


ok
marila kita berazam tahun baru di dalam hati

tapi bagi siapa yang cekal hatinya dan yakin boleh merealisasikan azam setiap kali berazam
tak perlu berazam dalam hati seperti saya

No comments: